Google Nákupy – Jak upravit váš feed a přivést více zákazníků

Optimalizace feedu pro Nákupy Google: Mluvte jazykem zákazníka a pište lepší a přesvědčivé názvy produktů. Názvy produktů jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují výkon vašich kampaní v Nákupech Google. Mám pro vás data, jak je optimalizovat.

Optimalizace produktového zdroje je klíčem k jakékoli úspěšné kampani v Nákupech Google. Vaše názvy produktů jsou jedním z nejdůležitějších faktorů v tom, zda bude společnost Google považovat vaši reklamu za relevantní pro daný vyhledávací dotaz. Nejen to, ale také dobrý název produktu přiláká více zákazníků, aby klikli na váš produkt.

Poskytování všech požadovaných dat ve správném formátu podle specifikace dat Google o produktu je samozřejmě povinné. Chcete-li co nejlépe využívat služby Nákupy Google, musí obchodníci s elektronickým obchodem uplatňovat pokročilejší technologie k optimalizaci a posílení svých zdrojů.

Předchozí pokusy ukázaly, že na výkony mají zásadní vliv tituly produktů, zatímco ostatní pole – například popis produktu nebo kategorie produktů Google – mají jen malý nebo žádný vliv.

Abychom vám poskytl praktické rady, jak efektivně optimalizovat názvy produktů, použil jsem test společnosti Crealytics kde testovali, jak služba Google Shopping reaguje na změny v názvech.

Nastavení testu:

Vybrali jsme 136 produktů, které jsme pozorovali během šesti týdnů. Jelikož není technicky možné správně rozdělit a testovat alternativní tituly tím, že zobrazuje dvě různé verze stejné reklamy současně různým lidem, museli jsme porovnat dvě různé časové období.

Po třech týdnech jsme změnili tituly a analyzovali dopad změny v následujících třech týdnech. V průběhu našeho experimentu bylo bohužel ze skladu vyprodáno 62 produktů, takže jsme je museli  vyloučit z analýzy, kterou jsme provedli na zbývajících 74 produktech.

Příklady optimalizovaných produktů:

Chcete-li optimalizovat vaše názvy produktů, musíte přidat před název stávajícího produktu velmi specifické výrazy bohaté na klíčová slova. Vybrali jsme tyto výrazy ze Zprávy o vyhledávacích dotazech Google a shodili jsme se na nejpopulárnějšími vyhledávacími podmínkami příslušných produktů v našem zdroji.

V některých případech jsme do existujícího názvu produktu přidali hledaný výraz produktu:

V ostatních případech jsme přidali kategorii produktu k existujícímu názvu produktu. A v některých případech, kdy původní název produktu byl poměrně krátký, přidali jsme hledaný výraz, stejně jako velikost a rodové zaměření produktu. V každém případě se naše dojmy dramaticky zvýšily!

Dopad optimalizace názvů produktů

Protože porovnáváme dva různé časové rámce, museli jsme se ujistit, že načasování nenese odpovědnost za žádné změny výkonu, které jsme viděli. K tomu jsme také analyzovali celkový výkon všech produktů.

V průměru došlo k mírnému snížení CTR o 4 procenta v celém účtu služby Nákupy Google. Výrobky s optimalizovanými názvy produktů bohatými na klíčová slova však zaznamenaly zvýšení CTR o 18 procent.

Vzhledem k tomu, že každý produkt byl optimalizován pro konkrétní, vysoce relevantní vyhledávací dotaz, také jsme se podívali na nárůst CTR shody přesného dotazu na termín, který jsme přidali. Například pokud jsme přidali termín „Adidas Slide“, zkontrolovali jsme MP pro dotazy, které obsahovaly přesně „Adidas Slide“. Pro tyto „vestavěné dotazy“ jsme zaznamenali zvýšení CTR o 88 procent!

Je tedy jasné, že dobré jméno produktu může získat více kliknutí. Mnohem více, ve skutečnosti.

Jak optimalizovat názvy produktů

Chcete-li zjistit, které podmínky bychom měli přidat k našim produktovým titulům, abychom optimalizovali výkon, musíme nejprve pochopit, jak algoritmus společnosti Google zvolí, které produkty budou pro vyhledávače zobrazeny. A jakmile to víme, musíme vědět, jaké vyhledávací termíny využívá naše publikum k nalezení našich produktů.

Pochopte odpovídající algoritmus společnosti Google

Z předcházejících testů víme, že algoritmus společnosti Google považuje slova na začátku názvu produktu za nejdůležitější, když vybírá, které reklamy jsou pro vyhledávací dotaz nejrelevantnější. Slovo pořadí se také zdá být záležitostí, takže „zelená obuv“ není přesně stejná jako „obuv zelená“. To znamená, že se chcete ujistit, že nejvíce vyhledávaný vyhledávací dotaz odpovídá přesně, když přidáváte do svých produktových titulů.

Kromě toho Google bojuje, když přijde k odpovídajícím synonymám. Někteří lidé mohou hledat „party šaty“, zatímco jiní hledají „večerní šaty,“ ale všichni skutečně hledají stejný typ výrobku.

I když se Google pokouší, často tyto synonyma nerozumí a nevyrovnává základní řetězec. To znamená, že pokud máte řadu fantazijních šatů, chcete použít různé deskriptory (večírek, večer, fantazie, pěkné) v celé kategorii, abyste se ujistili, že pokryjete všechny vaše základny.

Nejprve normalizujte a pak zahrnujte jazyk vašich zákazníků

Prvním krokem při vytváření dobrého produktového zdroje je poskytnutí normalizovaného zdroje informací bohatého na klíčová slova. Společnost Google doporučuje, abyste zahrnuli značku, název produktu a základní vlastnosti produktu, jako je model, barva a velikost.

Většina nástrojů pro správu zdrojů vám přinese skvělou práci, která vám poskytne pevný produktový zdroj založený na pravidlech, ze kterého můžete začít optimalizovat.

Jakmile budete mít správné základy, můžete se přesunout k pokročilejším optimalizačním krokům, jako je například zahrnutí správných vyhledávacích frází do správných názvů produktů přepsáním vybraných normalizovaných titulů.

Chcete-li přijít s novými názvy návrhů, použili jsme nástroj, který jsme postavili interně, Camato, který jsme speciálně vytvořili pro automatizaci tohoto druhu dynamické optimalizace názvu produktu. Nástroj pro správu feedu mohou potom vynutit optimalizované tituly pomocí API, aby nahradily staré tituly.

S trochou úsilí můžete replikovat práci, kterou náš nástroj provádí ručně, tím, že získáte přístup k přehledu výkonu služby AdWords a identifikujete oblíbené vyhledávací dotazy, které se týkají vašich produktů.

Zde je návod:

  • Budete potřebovat přehled vyhledávacích dotazů a přehled výkonu produktu z účtu AdWords.
  • Získejte informace o zdroji produktu od služby Merchant Center.
  • Identifikujte slova a kombinace slov, která jsou obsažena ve vyhledávacích dotazech, ale nikoliv ve vašem produktu.

 

Výhody optimalizace názvu produktu

Optimalizace názvu produktu je důležitou součástí změny kampaní v Nákupech Google. Může zvýšit vaše dojmy a pomůže vám růst příjmů z nákupů.

Optimalizací názvu produktu můžete nejen ovlivnit, které produkty se zobrazují pro které dotazy, ale také zvyšovat provoz a konverze tím, že zobrazují reklamy, které s větší pravděpodobností odrážejí potřeby vyhledávače.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *